fredag 23 april 2010





Rapparen Guru är död. Legendaren, som utgjorde halva hiphopduon Gang Starr, avled i måndags efter en tids kamp mot cancer, meddelade hans kollega Solar på tisdagen.

Tidigare under våren insjuknade rapparen Guru, vars riktiga namn löd Keith Elam, snabbt och hamnade i koma. På måndagen avled han slutligen.

Gang Starr bildades 1987 och var ett av hiphoppens mest inflytelserika band. Tillsammans med DJ Premier blev Guru ledare för en helt ny gren inom New York-rappen (trots att Guru själv föddes i Boston) – till bakalutad men hård rap ovanpå souliga beats med scratchrefränger.

Medan DJ Premier blev 1990-talets mest stilbildande producent breddade Guru hiphopgenren med albumserien ”Jazzmatazz”. På de första skivorna, som släpptes 1993 respektive 1995, samarbetade han med stora namn som Ray Ayers, Jamiroquai, Donald Byrd, Ramsey Lewis och N’Dea Davenport. Förra sommaren var Guru ett av huvudnamnen på Stockholms jazzfestival.

Keith ”Guru” Elam blev 43 år gammal.



torsdag 22 april 2010

Back in town!

Vi är nu tillbaka med tidningen igen på riktigt! Det har gått lite trögt efter den första tidningen p.g.a. att vi är lata och unga. Ni kan följa bloggen nu eftersom vi ska försöka lägga in minst ett inlägg om dagen. Vi har intervjuat nytt folk till nästa tidning och på onsdag är vi inbjudna som gäster till Navigator Center då de ska inviga projektet "Ung Framtid" ....
Vi har blivit inbjudna till at medverka i ungdomskometen under ungdomsveckan men vi får se hur det blir med det om vi verkligen orkar med det med eftersom det börjar bli varmt nu!

Fick ett samtal av Adham idag när jag satt på Algrillen och käka en kebabrulle med extra lök och vitlökssmör-och-sås. Åt den helt snabbt och kom till Navigator Center där Adham satt med Nina och drack kaffe. Han koka direkt när jag kom för att han var tvungen att göra en kaffe till mig med. Efter det försökte vi fixa biljetter till Magget på "50 dagars" så håll ett öga på oss.

OBS! Det fanns inget godis på Navigator idag så vi koka!

PS. Bilder kommer att komma ut under veckan på de aktiviteter som vi gjort under den senaste tiden!

måndag 15 mars 2010




Tidningen kommer imorron kl. 17:00 och är ute i din närmaste skola på onsdag! Nu känns det skönt, när tidningen är klar kan äntligen adham åka till Libanon han har planer på att starta en tidning där med! Mirnez planerar ett skattebedrägeri tillsammans med musti eftersom han bara får 80% då han alltid är sjukskriven (nästan) och jag åker till Polen så bloggen kommer ha ett litet uppehåll! Just nu är vi på Navigator centrum nu ska vi bara plocka lite godis sen sticker vi och fixar tröjorna! Peace out

fredag 12 mars 2010




Very Importan

Shitt dagaen har varit lång, mycket och göra och många perssoner att träffa. Idag har vi varit ute på olika platser där tidningen ska läggas ut för att få godkänt. Träffát många intressanta perssoner spec en före detta hemlös man som vi stanna och prata med en stund, han berättade om hur han var längst ner bland råttorna och va hemlös men tappade aldrig hoppet och idag lever han bra och letar efter en tjej...! de e starkt av han, mycket man kan lära sig av såna perssoner.


P.s´Mirnez fixa en brud han fick hennes nummer..... Åke gömmer sig någon stans vett shii var han e...

Några bilder från idag ........
Fick ett samtal av Adham innan idag där han berättade för mig att det har blivit lite strul med tryckeriet och tidningen kommer inte att tryckas denna vecka! Men om allt går som planerat så bör den vara ute på tisdag eller onsdag nästa vecka. Det löser sig, nu tänkte jag sova så jag kan vakna och få någonting gjort! ;D